Er zijn problemen met de liften in de Houtmanflat.
Op onze website en via het informatiebord in de hal worden de bewoners op de hoogte gehouden
Laatste informatie liften 4 december:
Gisteren (dinsdag 3 december) zijn de benodigde onderdelen van de liften vervangen en zijn de liften uitgebreid getest. Ze werken beiden nu weer storingsvrij. KONE en WVH houden de liften de komende periode extra in de gaten om er zeker van te zijn dat de laatste ingreep echt het gewenste resultaat hebben geleverd. Nogmaals Excuses voor het ongemak!
Laatste informatie 29 november 11.30 uur
Beide liften zijn in bedrijf. Omdat er tot dinsdag een verhoogde kans op storingen aanwezig blijft zijn er vandaag noodliften (trapliften) geplaatst
In de hal en bij de liften hangen instructies voor deze noodliften. De instructie hebben alle bewoners ook in de brievenbus ontvangen.
Komende dinsdag 3 december zijn de benodigde onderdelen voor de liften binnen. Dan zijn ook gespecialiseerde monteurs aanwezig om de betreffende onderdelen te installeren en verwacht KONE de problemen echt te kunnen verhelpen.
Door de hoeveelheid storingen van de afgelopen periode vinden wij het onverantwoord om zonder de noodvoorziening (trapliften) te wachten tot komende dinsdag.
Kone blijft, naast de noodvoorziening, storingen van de reguliere liften verhelpen. Hun storingsdienst is te bereiken op 0900-22555666.
Laatste informatie d.d. 28 november 2024
Kone is op dit moment met 3 monteurs ter plaatse en zoals het nu laat aanzien is in ieder geval een van de liften goedwerkend.
Kan ik de liften nog wel gebruiken?
Beide liften zijn veilig om te gebruiken. Wel is er kans op storingen, dat zit zo:
De linkerlift hapert vooral op het stuk tussen de eerste verdieping en de begane grond. Het lijkt erop dat deze lift wel goed functioneert tussen verdieping 2 en 11. Wij adviseren u om de linkerlift alleen voor deze verdiepingen te gebruiken (en dus de onderste verdieping via de trap te doen).
De rechterlift kan op normale wijze gebruikt worden. Het punt is wel dat voor deze lift een onderdeel moet worden vervangen, waardoor deze lift veel in storing schiet. Dat wordt tot nu toe telkens tijdelijk hersteld. De structurele oplossing is pas op 3 december. Tot dat moment blijft de liftmonteur de storing telkens tijdelijk herstellen.
Voor het geval beide liften tegelijk in storing komen laten we morgen, vrijdag, een noodvoorziening plaatsen voorzien van een instructie.
Wat te doen bij een storing?
Staat de lift in storing en/of kunt u er geen gebruik van maken? Meld dit bij de storingsmonteur van Kone via 070-3171000
Stopt de lift en kunt u er niet direct uitkomen? Via de alarmknop krijgt u contact met de centrale van Kone die een monteur inschakelt om de lift zo snel mogelijk voor u te openen.
Laatste informatie d.d. 27 november 2024
Vandaag zijn alle resterende relais vervangen.
De rechterlift is daarmee volledig in werking gesteld.
Voor de linkerlift moeten nog andere onderdelen (printplaat en frequentie regeling) worden vervangen. Omdat we alle risico op opsluiting willen voorkomen hebben we besloten uit voorzorg deze lift buiten bedrijf te zetten
De levering en vervanging van de onderdelen voor de linkerlift staan gepland voor 3 december. Wij doen er alles aan om te zoeken naar mogelijkheden dit nog te versnellen.
Mocht onverhoopt de rechterlift alsnog uitvallen en dus beide liften niet zijn te gebruiken dan is Kone voorbereid om noodliften (trapliften) te gaan plaatsen.
Laatste informatie d.d 26 november 2024
Vandaag staat opnieuw de linker lift in storing. Kone vervangt (relais’) waardoor deze weer in bedrijf is. Voor de rechterlift moet de besturing (printplaat )vervangen worden.Er wordt gezocht waar deze z.s.m. is te leveren. Morgen verwachten we hier verder over te kunnen informeren.
Onderstaande brief is vandaag (25 november 2024) bezorgd bij de betreffende bewoners
Ondanks verschillende pogingen de afgelopen dagen is het helaas nog niet gelukt om beide liften goed te laten werken. Wij begrijpen heel goed hoe vervelend dit voor u is. Onze medewerkers zijn iedere dag in het gebouw aanwezig werken met onze lift installateur Kone om tot een oplossing te komen. Helaas is dat dus nog niet volledig gelukt. Onze excuses voor het ongemak. Er wordt met de hoogste prioriteit gewerkt aan het vinden van de oplossing. Wij houden u graag op de hoogte van de actuele stand van zaken. Omdat de mededelingen op de verdiepingen worden verwijderd informeren wij u vanaf nu dagelijks via het mededelingenbord (in de hal) en onze website www.wvhwonen.nl. Wij houden dit actueel totdat de storing is verholpen.
Heeft u nog vragen?
Neemt u dan contact met ons op via ons algemene telefoonnummer 0174 389 940.
Met vriendelijke groet,
Daan de Jongh
Manager Wonen en Vastgoedbeheer